Een springlevende vereniging met een rijke historie

Het DGK heeft ruim 50 actieve leden. Het enthousiasme van de leden komt merendeels voort uit het gekozen repertoire, de goede sfeer in het koor en het actief en betrokken bestuur. Voor het merendeel komen de koorleden uit Groot-Deurne maar ook vanuit Helmond, St. Antonis, America, Asten, Griendtsveen, Milheeze en zelfs Boxmeer komen zangers en zangeressen in Deurne meezingen.

Het DGK streeft ernaar elk jaar minimaal 2 grote concerten te geven. Het koor staat midden in de Deurnese samenleving.

Het koor luisterde o.a. de requiemmissen op van mevrouw Annie van Doorne en van de heer Martien van Doorne en trad op bij gelegenheid van de sluiting van ‘De Vierspan’, bij de manifestatie ‘Deurne roert de trom’ en bij de opening van het Cultuur Centrum Deurne (CCD).verzorgt naast deze concerten dan ook regelmatig optredens bij Deurnese evenementen zoals korenavonden, of optredens in het verzorgingshuis De Nieuwenhof.

Foto: kerstconcert 2019 St. Willibrorduskerk  olv dirigent Ingrid Kappelle

In Deurne en verre omgeving is er ruime belangstelling voor de ambities van het DGK en voor de keuzes die het DGK maakt in muzikaal-artistiek opzicht. De concerten van het koor worden in het algemeen zeer druk bezocht. Een drie keer uitverkocht Speelhuis in Helmond en de honderden luisteraars bij de kerst- en passieconcerten zijn daar het bewijs van.

Het koor wil en zal zich in de toekomst nog meer gaan richten op het uitvoeren van belangrijke en grote koorwerken uit het klassieke koorrepertoire. Daarvoor wordt samenwerking gezocht met professionele orkesten, instrumentale ensembles en vocale solisten.

banner

Postadres: